قصص رعب حقيقية للكبار فقط

نقدم لكم اليوم من خلال موقعنا قصص وحكايات  واحدة من قصص الرعب الحقيقية المكتوبة لعشاق اقوى قصص الرعب المميزة ومخيفة جداً ، قصة لعنة القلادة قصة واقعية نحكيها علي لسان صاحبتها، والان يمكنك ان تتابع القصة احداثها مثيرة ورائعة ومسلية جداً  استمتعوا بقراءتها الآن بكل تفاصيلها اتمني ان تنال علي اعجابكم.
للمزيد من القصص الشيقة : قصص جن

قصص رعب حقيقية للكبار فقط - قصة لعنة القلادة
قصص-رعب-حقيقية

قصة لعنة القلادة

لا اعرف كيف ابدا قصتي ولا اعلم  ماذا افعل من تلك القلادة الملعونة،اعرفكم بنفسي فارس اكيد عرفتوا انا مين منغير كلام كتير وتفاصيل ندخل ف تفاصيل القصه انا بعد مخرجت من المستشفي والعلاج الي فضلت اعالج من مدة طويله بعدها باسبوع فقط تم تصريح بانني اخرج وفعلا خرجت من المستشفي زاي منتم عرفين اني وحيد تماما ابي وامي عملوا حدثه وماتوا وانا معنديش اخوات ولا حتي علاقات حب لاني اختارت مجال يمكن الموت دة اقرب فرصه كلناا متاحين ليها بعد مخرجت من المستشفي  روحت الشقه وبعدها بيومين تقريبا بدات هدايات تجيلي من اشخاص اعرفها وايضا من اشخاص تقراء قصصي لان تلك اليوم هوا يوم عيد ميلادي الاسود اسود ليه هتعرفوا  كل حاجة الحقيقه الهدايات وكل هذا كانت فرحه ليااا متتوصفش لان اصدقائي افتكروا حاجة انا اصلا نسيها تماما وبعد يومين من عيد ميلادي وانا قاعد ف الشقه وحيد الباب خبط "ايوة مين"

انا صحبك ي فارس محمد ازيك عامل ايه وحشتني والله
محمد قال والله انت الي وحشني مش عارف اقولك حمدالله علي السلامه ولا كل سنه وانت طيب ي فارس
يسيدي مش فارقه ادخل بس الاول هنتكلم ع السلم كدة اتفضل
دخل محمد وكان ماسك حاجة ف ايدة محمد محمد ايه الي ف ايدك دة
محمد قال انا جبتلك حاجة كدة اتفضل ياعم كل سنه وانت طيب الهدايه الي كانت مع محمد كانت قلادة لكن مش قلادة عاديه دي منظرة جميل جدا الحقيقه وعليها نقوش جميله جدا والحقيق هانا فرحت بيها جدا مهما  كانت الهدايه من اي نوع المهم انه افتكر شكرا ي محمد هعوضهلك انشاء الله ...

محمد قال ههههه يسيدي اهو عيد ميلادي مش بعيد كلها اسبوع .
خلاص يسيدي هدايتك عندي المهم انت كويس اخبارك ايه ؟ محمد قال انااا الحمد الله بخير انا هنزل الشغل بقااا انا متاخر طيب ياعم محمد مع الف سلامه يسيدي متشكرين ع الهدايه المتواضع دي .

نزل محمد ودة كان حواري بيني وبينه طلعت القلادة من جيبي وفضلت ابصلها مدة مش قصيرة الحقيقه روحت لبستها والساعه كانت 3 الاعصر قعدت شويه افتح ف الهدايات وهكذا واصبحت الساعه 8 كنت تعبان شويه ومصدع قولت ادخل انام وبالفعل دخلت الاوضه وكنت ع وشك اني انام خلاص لكن سمععت اصوات من الخارج طلعت اشوف ف ايه ملقتش حد والصوت سكت دخلت الاوضة وروحت علي السرير لكن الصوت رجع مرة اخرة روحت لتاني مرة اشوف ف ايه لكن المرة دي لقيت قطة سوداء بتقطع  ف الكنبه الي ف الصاله  وف نفس الوقت بتبصلي بصه مرعبه فضلت امشي فيها نص ساعه لانها تمشي مش عايزة تتحرك فضلت اقراء قران لان عارف تماما احتمال ان الجن متمثل في هيئه قطة واول مبدات اقراء قرات سمعت صوت القطة وهيااا ملامحها كلهاا غضب وبطلع اصوات مرعبه لدرجه اني روحت عندهاا وضربتهاا برجلي لكنها خربشتني ف رجلي لدرجه اني بدات اصرخ من الالم لان ضربتها كانت تحرقني روحت غسلتها ورجعت ملقتش القطة.

استغر الله العظيم ايه الي بيحصل دة دخلت الاوضة وانا بقول ازاي القط دخلت يمكن دخل وانا بكلم محمد ولا حاااجة الله اعلم دخلت نااامت ولكن لان اسمع تلك الصوت مرة اخرة لكنني حلمت بكابوس مفظع جدا وكان الكابوس بييشرح الي حصل من مبدايه اليوم من اول مدخل محمد واديني القلادة ، روحت فتحت الباب لقيت احمد دخل واديني قلادة وقالي اياك تديها لحد اللبسها انت دي هدايه عيد ميلادك وضحك ضحكات خبث ومشي وانا رجعت داخل الشقه وقفلت الباب لكي اراء القطه مرة اخرة لكنها كانت توقف ع رساله من ورقه وفضلت تبص عليا وبعدها بصت ع الرساله او الورقه الي تحتها واختفت روحت عند الورقه لقيت الكلام الاتي" اذا كنت تلبس او تحمل وحروف  "ا ل ق لا د ة" فانت ملعون.

وصحيت علي رن التلفون بتاعي ايوة مين؟  انا صحبك محمد ازيك ايه الاخبار!
بخير ي محمد خير ف حاجه
محمد قال لا مفيش دنا بطمن عليك دنتا حبيبي ي فارس
لا انا كويس ي محمد شكرا ع الاهتمام دة من امتي يعني
محمد قال ههههه لا ياعم خالص انا بس عايز اقولك ف حاجه حصلتلك غريب  او حاجه
قوتلة لا محصلش حاجه شكرا ع اهتمامك دة يسيدي وقفلت السكه ببص ف الساعه لقيتها 11 الصبح

فطرت وفضلت طول اليوم افكر ف الحلم الي شوفته دة واهتمام محمد بياا اليومين دوول افكر افكر لحد ماا الساعه بقت 7 بليل نزلت عملت كام مشوار ودخلت شقتي كانت 11 بليل دخلت كلت وقعد اتفرج شوية ع التلفزيون وغيرة وفجاء حسيت بحساس غريب بان صدري ف حرارة غير عادية قومت ولعت المروحه والتكيف ومفيش فايدة ابداا بصيت ع صدري لقيت القلادة كلهاا ساخنه بطريقه انها كانت ع وشك تسيح جلدي قطعتها ورميتهااا وفضلت ارش عليهاا مياه لحد مبدات تهدا شوية  مسكت القلادة مرة اخرة لكنها لا يوجد بهاا شي عاديه ولا سخونيه ولا اي حاجة روحت عند المرايا بصيت علي صدري مكان الحرق ملقتش ولا حاجة وكأن ولا حاجه حصلت تماما هوا ف ايه انا مالي ف ايه كان يوم اسود شكله يوم مخدت القلادة الزفت دي مسكت القلادة وفضلت باصص فيها واعرف النقوش الي عليها دي لقيت نقوش غريبه جدا ومش عارف اترجمها والحقيقه انا قولت انا هقوم انام انا تعبان قومت ولسه هروح علي السرير سمعت اصوات لكن المردي كان كلام وفضلت اندمج جداا معااه بدات ااسمع اصوات تقول نفس الجمله الي كانت ف الحلم " يا من تحمل او تلبس ذلك القلادة فانت الان اللعنه عليك ونريد منك قرابين والا سوف نقتلك انت ي من"

فضلت تتردد الجملة دي 3 مرات مين برا مين برا ربي اعوذ بك من همذات الشياطين واعوذ بك ربي ان يحضرون وانا متخشب مكاني وخايف اطلع اشوف مين برا طلعت لكن لا يوجد احد دخلت الاوضه تاني وفضلت اربط الاحدات ببعض وافهم ايه موضوع
القلادة دي لكن بعض تفكير هائل فجاء نامت وانا ع المكتب بتاعي بفكر وحلمت لتاني كابوس لكن كان غريب جدا وكان الكابوس عن يوم عيد ميلاي الاسود وكنت عامل حفله لعيد ميلادي وصحابي كلهم موجودين والغناء والفرح ف كل مكان وفجاء اصوات صراخ ولا نعلم من يصرخ طلعت قطة سودة من الحمام وتقف وتبصلناا بملامح غضب جدا وطلع من اصوات غريبه صوت اشبه من شبح بيتكلم لسيت قطة مثل القطط وكانت المفجاء بعد مخلصت كلامهاا فجاء طلع كميه قطط سودة تهجم علي جميع اصدقائي وايضاا السقف والحيطان تبرز ايد كثيرة واحدة من الايدي الكثيرة مسكت واحد من اصدقائي وكأن الحيطه تبتلعه والقطط مازالت تأكل ف اصدقائي وانا واقف ف مكان بعيد وشايفهم والدم مغرق كل مكان والرعب يزيد وايضاا الصراخ ولكن فجاء بعد انتهاء موت اصدقائي االقطط هجمت علياا ايضااا وبعدهاا قومت من النوم ع رنه محمد تاني.

الحقيقه مردتش عليه وانا اظن ان محمد دة سبب كل دة فضلت ساعه اربط الاحداث من البدايه
محمد جبلي قلادة عليهاا نقش غريب ورساله اللعنه عليك القلادة دي شكلها منقوش عليها طلسم بتسبب كل دة اكيد مفيش غير كدة هوا محمد اتصلت بيه قوتله محمد انا عايز اشوفك حالا
محمد قال انا كنت مستني منك المكلمه دي.
بوص بقاا منغير مجيلك وتجيلي انا هقولك الي انت عايز تعرفه انا ف يوم واحد صحبي اديني القلادة دي ومن يومها وبتحصلي حاجات سودة اشوف خيالات مرعبه

حاجات بتختفي حاجات بتتحرك ف الحمام .كوابيس كلها ناس بتموت.ناس بتتكلم معرفش مصدرها ايه تماما.لكن الي فهمته لما روحت لراجل دجال قالي اعطي القلادة لي اي شخص وعندماا تكون معاه ويلبسهاا اللعنه تصبح فيه هوا ودة الي حصل مني سمحني انا مش ذنبي اني اخود حاجة من صحبي هدايه ويحصل فيا كل دة بقولك ايه انت اصحابك كتير يعني تقدر تديها لي اي حد واللعنه تصبح عليه هوا وتفضل اللعنه مازالت مستمرة هكذا لكن ف شرط بان اللعنه تتفك من عليك بانك تموت حد هذا هوا الشرط وقفل محمد واناا ذهلت من الكلام ليه انا بس ليه انا ناقص اعمل اعمل ايه مفكرتش كتير لان ف رساله جئت علي موبيلي من محمد وبيقول"نسيت اقولك حاجة القلادة دي بتصبر لحد 3 ايام فقط وتبدا بالضحيه لمن يمتلكها لازم تتصرف وتجيب ضحيه ي فارس"

اعمل ايه اضحي ب صحابي ايوة انا عايز اعيش بس انا كدة هموت لو منفذتش الكلام دة فضلت افكر لكن قرارت بان اضحي ب حد ايوة انا هجيب قربان الليله مهو ي انا اموت ي هوا مفيش حل تاني وعلي فكرة انا فضلت اولع ف القلادة مش بتولع فضلت اكسر فيها مش بتتكسر وقولت خالص انا هعمل الي قال عليه احمد وفعلا ف نفس اليوم استدعيت صديق لياا دخل شقتي قوتل هانا هنزل اجيب حاجه من تحت نشربها وانت خليك هنا نزلت فضلت ساعه اتنين.طلعت لقيت بقعه دم ف الصاله واظن كدة عملت المطلوب مني وفضلت مستني يوم عيد ميلاد صديق لياا وفعلا كان مش بعيد صحبي خالد روحت اديتله القلادة فرح بيها جدا ولبسها

 وانا فرحت جدا الحقيقه ومشيت وبعدها ب يوم نفس الي حصلي بسمعه منه انا بشوف حاجات ي فارس بسبب القلادة دي اعمل ايه انا خايف انا بقيت اسمع اصوات مرعبه والكل بيقول عليا مجنون شوفلي حل  تعال خدها اتصرف انا هيحصلي حاجه بسببها قوتله علي الي مفروض يعمله وفعلا عمل جديدة ومازالت اللعنه مستمرة الي هذا اليوم"وكل نصحيتي ليكم اياك بانك تاخد حاجات عليها نقوش غريبه وملهاش تفسير وخون اقرب الناس ليك ف الطعنه تاتي من اقرب الاصدقاء لك"

تابعتم معنا قصص رعب حقيقية للكبار فقط من خلال موقعنا قصص وحكايات نتمني أن تكونوا قد استمتعتم بقراءتها الآن وللمزيد من قصص رعب تابعونا دائما على قصص رعب
تعليقات
18 تعليقًا
إرسال تعليق
  • غير معرف 3 أبريل 2018 في 11:54 ص

    واااااو
    تخوووووف *-*
    بس تقتل صديق عشان تعيش؟ -_-

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 8 أبريل 2018 في 12:57 ص

      انا عاشق الرعب فى ناس بتخاف منى وكأنى مجنون ياريت تنزل قصص كتير وجميلة👺👻👿💀👾👽😈👹

      إرسال ردحذف
      • غير معرف 8 أبريل 2018 في 2:06 م

        متخوفش بتضحكني

        إرسال ردحذف
        • غير معرف 8 أبريل 2018 في 2:07 م

          أناوعاشقة الرعب ولكن دي متخوفش أبا يا بتضحكني ههه👿👿👿💀💀👾👾👽👽

          إرسال ردحذف
          • غير معرف 27 يونيو 2018 في 7:22 ص

            حلوة nice 😇😇

            إرسال ردحذف
            • غير معرف 27 يوليو 2018 في 5:33 ص

              ما تخوف

              إرسال ردحذف
              • غير معرف 8 أغسطس 2018 في 5:23 م

                تتتتتتتتتخوف👽👽

                إرسال ردحذف
                • غير معرف 10 أغسطس 2018 في 2:59 م

                  القصة جميله اوي و تضحك

                  إرسال ردحذف
                  • غير معرف 26 أغسطس 2018 في 7:45 م

                    متتخوووف ابد كلهااا خرااافهه
                    مبتنفع ديي الخرااافهه علييي😩😗

                    إرسال ردحذف
                    • غير معرف 26 أغسطس 2018 في 7:48 م

                      االلبززرر دة الي بصدي الخراااففه😾😾

                      إرسال ردحذف
                      • غير معرف 10 أكتوبر 2018 في 7:47 ص

                        عريب

                        إرسال ردحذف
                        • malak 9 يونيو 2019 في 9:17 ص

                          هلأ عنجد هيك صار معك

                          إرسال ردحذف
                          • نزار الدبعي
                            نزار الدبعي 13 يونيو 2019 في 10:14 م

                            نريد قصص واقعية

                            إرسال ردحذف
                            • Unknown
                              Unknown 19 مايو 2020 في 9:20 ص

                              حلوة

                              إرسال ردحذف
                              • Unknown
                                Unknown 12 يوليو 2020 في 4:55 ص

                                القصه ممتعه بس ياريت يكون هناك قصص اخوف

                                إرسال ردحذف
                                • Unknown
                                  Unknown 12 يوليو 2020 في 4:56 ص

                                  القصه ممتعه ولاكن في قصص اخوف بكتييييير

                                  إرسال ردحذف
                                  • Unknown
                                    Unknown 12 ديسمبر 2020 في 8:18 م

                                    اريد قصه واقعيه

                                    إرسال ردحذف
                                    • Unknown
                                      Unknown 2 يناير 2021 في 10:37 م

                                      تعيش القصص الرعب عوووووف

                                      إرسال ردحذف
                                      ان كنت كاتب للقصص وتريد نشرها في موقعنا راسلنا بقصتك عبرة صفحة اتصل بنا ونحن سننشرها في الموقع باسمك



                                      وضع القراءة :
                                      حجم الخط
                                      +
                                      16
                                      -
                                      تباعد السطور
                                      +
                                      2
                                      -